Seguidors

Pàgines

divendres, 7 de juny del 2013

ESTIC INDIGNAT

Estic indignat, molt indignat. Aquest matí m’he aixecat i he trobat un missatge d’un amic dient-me que havia vist un antic bloc de la meva propietat (“Pensant sobre futbol”, “Thinking about football”), on parlava de la construcció d’un estil de joc, reproduït, fil per randa, al lloc web d’una federació regional d’Austràlia.

En quant he pogut he anat a consultar-ho i, la meva sorpresa ha estat majúscula. Es tractava d’un simple “Copiar i pegar”. Ni tant sols han corregit els errors gramaticals i ortogràfics. Ni això. El més trist és que no hi havia cap menció a la font. Això sí, hi havia frases de Mourinho o Guilherme Oliveira dels qui es feia esment.

Què passa? Que jo no sóc famós o conegut i no cal citar-me? Que només els “cracks” poden fer coses bones? Perquè clar, el document en qüestió no és un document qualsevol. Es el “Pla Tècnic de Desenvolupament” de l’esmentada federació. Per tal que no hi hagi dubtes, la federació és la “Football NSW Southern Branch” d’Austràlia i, el responsable d’aquest invent, el senyor James Muir. He contactat amb ells, és clar, demanant explicacions sobre el fet i, aquesta és la resposta que he rebut (està traduïda de l’anglès; a la versió anglesa del bloc trobareu l’original):

“Hola Jordi

Gràcies pel seu e-mail

El document tècnic és un projecte de document només per als entrenadors dels clubs locals per ajudar-los amb els seus equips i no es per vendre, o amb finalitats de lucre. El document no estava destinat a ser posat en línia i era només per a la discussió i per mostrar la forma en què estem tractant de planejar la nostra filosofia de club amb continguts procedents d'una àmplia gamma de fonts que es troba en línia amb el Programa Nacional d'Austràlia.

Fem ús de “Academy Soccer Coach” (N.A. software per entrenadors), així com altres programes com ara “Soccer Tutor”.

Un cop tinguem informació suficient agrairem totes les fonts i no farem servir el material original, ja que això és només amb la intenció d'iniciar el debat.

Demano disculpes per les molèsties i he demanat que sigui retirat.

Salutacions”

Em sembla molt bé, però jo em demano: Si no havia de ser on-line, per què hi és? Si és un punt per començar la discussió, per què no es cita l’autor com si es fa amb altres parts? Pot ser perquè, com he dit, no sóc famós o conegut i, ningú trobarà l’origen del document? Per què? Per què? Per què?

Que quedi clar que, des del moment en que tinc un bloc a internet és per compartir idees i coneixements. Per tant, no em preocupa, al contrari, agraeixo que hi hagi gent que li agradi les meves coses, perquè vol dir que no ho faig pas tant malament. Jo, com tots, agafo coses d’altres blocs i webs per la meva feina. De Clubs, entrenadors i amants del futbol. Ara, copiar 24 pàgines seguides sense citar-ne la font i penjar-ho a la web em sembla massa.

Però, és el que deia abans. Com que jo no sóc conegut, ni entreno ni he entrenat a cap equip “gran”, suposo que deuen pensar que es pot actuar en total impunitat. Al cap i a la fí, deuen pensar, ningú creurà a aquesta persona si alguna vegada diu que ell és l’autor d’aquest escrit.

I, per això, estic indignat.

Jordi Pascual


Em podeu seguir a Twitter: @JordiPascualP 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada