Seguidors

Pàgines

dimarts, 21 de gener del 2014

JO VOTARE NO




Finalment, la Junta Directiva del FC Barcelona ha dit la seva en el tema de la Reforma/Ampliació del Camp Nou. Més enllà de la posada en escena, molt pobre, amb aquella taula on no hi cabien tots i semblava que algú en sortiria fora en qualsevol moment i, aquella fixació xulesca (“Següent pregunta”), quan es demanava sobre el cas del fitxatge de Neymar, els representants del Club (Rosell, Faus, Moix, Freixa), van donar les seves raons per votar a favor de la reforma.

Ells van donar les seves. Jo tinc les meves, però per votar en contra, que suposo que també es podrà fer el dia de la consulta.

El primer que ha de quedar clar és que jo sóc partidari d’una reforma al Camp Nou. Com ja he dit algun cop, he vist uns quans estadis per Europa i, els standards que hi ha són en la majoria de casos i, parlem de Clubs de nivell força inferior al Barça, molt superiors als que tenim aquí. A tots els nivells: Connexions Wi-Fi, Restauració, Botigues, etc.

Dit això, jo votaré NO, perquè no tinc més opcions per escollir. La Junta va descartar tota una sèrie d’opcions. Per què ells? Per què no nosaltres, els Socis, els amos del Club? En base a què ells decideixen quines opcions s’han de votar? Si en tenen més d’una, que les exposin, que ja decidirem nosaltres què volem fer. I, si ho volen fer fàcil, 3 opcions: Nou Estadi, Reforma, No fer res. I, amb la que guanyi, decidirem quin tipus d’actuació. Ara, això "d’aquesta o res", no em sembla el més adient.

Jo votaré NO, perquè la finalitat de la reforma (dita pels mateixos dirigents), és incrementar la capacitat d’hospitality (seients i persones VIP, perquè ens entenguem), els dies de partit i, amb això, fer més diners. Es a dir, el més important no és la comoditat del soci, que es suposa que en una reforma d’aquest tipus hauria de ser el punt de partida, sinó els diners a caixa. No importa si els socis tenim més o menys espai per seure. Importa que hi hagi gent els dies de partit que, m’hi jugo el que vulgueu, el que els importa es fer negocis i, no la marxa de l’equip.

Jo votaré NO,  perquè el dia de la votació no haurem vist ni plànols ni esquemes, ni res. Hi haurà una maqueta, que serà molt maca, suposo, però no sabrem com estarem distribuïts, qui canviarà de lloc degut a les obres (provisionalment i definitiva), o, qui tindrà millor ubicació, sense cost. Es a dir, primer direm SI o NO, a una obra de 600M€ i, després ja veurem com la fem. Algú s’imagina encarregant una casa sense tenir uns plànols de l’Arquitecte? Doncs això és el que farem. I penseu una cosa. Hi ha d’haver un Projecte per l’Estadi, un pel nou “Palau Blau-Grana”, un pel Pavelló Annex, un per l’Ordenació urbanística de l’entorn, un per cada edifici que es faci, etc. Òbviament, això no estarà fet el dia 5 ó 6 d’abril, ni tant sols 1 mes abans, que és el plaç que hauríem de tenir els socis, com a mínim, per poder veure-ho i discutir-ho. No ho veurem, ni hi haurà cap debat. Tinguem-ho clar.

Jo votaré NO, perquè significa el final del Club com a gestor del seu Patrimoni. Ho van dir ahir. Concessions a 50 i a 99 anys!!!!! Tota la vida. No crec que quedem ningú dels que hi som ara per explicar-ho quan s’acabin aquestes concessions. La Gestió del Club passarà a ser externa. Ja ho són els abonaments, o els serveis de Bar o, els càterings de la Llotja. Ara vendran tots els Serveis de Restauració nous, i, el que faci falta. De fet, una de les empreses encarregades de l’Estudi de Reforma (o, més ben dit, la que ha fet l’estudi), és AEG, una empresa especialitzada en Gestió d’Espais esportius. Pels qui no ho sàpiguen, AEG és propietat dels mateixos que l’sponsor que portem a la samarreta (part de l’acord del seu moment?).

Jo votaré NO, perquè el Camp Nou no pot portar “cognoms”. A més, les xifres que donem semblen molt fora de mercat. Allianz paga 30M€ per tenir, durant 30 anys, el seu nom al camp del Bayern. Aqui, 150M€ només pel “cognom”? No s’ho creu ningú. I que ningú confongui sentimentalisme amb realisme. Perquè han dit que no es vendria el Patrimoni del Club i, que tot es finançaria amb recursos propis. O sigui, el nom de l’Estadi no és Patrimoni?? Els diners obtinguts amb aquesta venda del “cognom” són recursos propis?? No he estudiat a ESADE ni cap lloc d’aquests, però els meus coneixements sobre Economia em diuen que això NO són recursos propis.

Jo votaré NO, perquè quan Sandro Rosell es va presentar per a la presidència, va dir que l’anomenat “Projecte Foster” era inviable econòmicament (es calculava al voltant de 300M€) i, va dir que amb una inversió de 70M€ es podia fer la reforma necessària per adaptar el Camp Nou. Ara resulta que la inversió estarà al voltant dels 600M€ i, que aquesta quantitat és assumible. Algú s’ho creu? Tant s’han arreglat les finances del Club que ara ens poden permetre aquesta despesa?

Jo votaré que NO, perquè aquesta Junta no té cap credibilitat. Ens ha enganyat en tot i, ens estant enganyant. El fitxatge de Neymar és el darrer episodi. Com pot sortir un diari dient el que va dir “El Mundo” ahir dilluns (20-1-2014) i, no anar ràpidament als Jutjats a posar una querella? Només em ve al cap una solució: que el que van dir era veritat. Si no ho és, has de respectar el teu nom i el de l’Entitat que representes i, actuar en conseqüència. I no ho han fet. Potser perquè no poden.

Jo votaré NO, perquè el sí representa molt més que una reforma de l'Estadi. Representa tot el que he dit abans i, molt més. Representa vendre la nostre ànima i, el Barça no és cap Societat Anònima. El Barça és quelcom (molt) més que això i, amb els sentiments no s'hi juga.

Una darrera consideració. No sóc ni "pro", ni "anti" res ni ningú. Al 2003 vaig votar Bassat (que portava a Pep Guardiola de Director Tècnic). Al 2007, vaig votar Laporta, perquè entenia que ho estava fent molt bé. Quan la moció de censura, li vaig donar suport, perquè vaig pensar que la imatge que donava no era, ni de bon troç, aquella que havia de donar el President del Barça. Vaig votar a Rosell quan es va presentar, perquè vaig creure que era el millor de tots els candidats i, si demà hi hagués una nova moció de censura per fer-lo fora (cosa gairebé impossible amb els nous Estatuts, però aquesta és una altra història), també li donaria suport. Així de clar.

Que quedi clar. Votaré NO a aquesta reforma que no ens mereixem.

Jordi Pascual

Em podeu seguir a Twitter: @JordiPascualP

P.S. Per cert, algú recorda que ahir hi hagués algún comentari sobre els nens?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada